Onze Algemene Voorwaarden
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen De Westzaanse
Pedicure en een cliënt waarop De Westzaanse Pedicure deze voorwaarden van toepassing heeft
verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is
afgeweken.
Nagellak
Nagellak of gellak niet aangebracht door de westzaanse pedicure dient voor de behandeling door
de client zelf te worden verwijderd.
Indien de nagellak of gellak niet tijdig door de cliënt is verwijderd worden hier kosten voor
berekend door de Westzaanse pedicure.
Nagellak 2,50
Gellak 5,00
De cliënt dient zelf voor passende schoeisel te zorgen daar de westzaanse pedicure niet
aansprakelijk is voor eventuele beschadigen van de nagellak na het verlaten van de praktijkruimte.
Inspanningen
De Westzaanse Pedicure zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig
de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der
wetenschap, zal De Westzaanse Pedicure zo veel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten
over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
Afspraken
De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur
voorafgaande aan de afspraak aan De Westzaanse Pedicure te melden. Indien de cliënt deze
verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag De Westzaanse Pedicure het gehele honorarium voor de
afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan
de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag Van De Westzaanse Pedicure de verloren tijd inkorten
op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen.
Kort gezegd:
Afspraken die niet 24 uur van te voren zijn afgezegd zullen volledig in rekening worden gebracht.
Betaling
De Westzaanse Pedicure vermeldt alle prijzen van behandeling en producten zichtbaar in de
praktijk of website. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin te voldoen.
Persoonsgegevens en privacy
De cliënt voorziet De Westzaanse Pedicure bij de eerste behandeling van alle gegevens (waaronder
medische gegevens/ziektebeelden), waarvan De Westzaanse Pedicure aangeeft dat deze
noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn
voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. De Westzaanse Pedicure neemt de
persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem. De Westzaanse Pedicure
behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming
Persoonsgegevens. De Westzaanse Pedicure zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren
aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
Medische gegevens
Als cliënt zijnde dient u aandoeningen en ziektes te melden bij aanvang van de behandeling, Indien
dit niet vooraf bij ons bekend is zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele risico’s.
Geheimhouding
De Westzaanse Pedicure is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de
cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de
cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt
indien, op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak, De Westzaanse
Pedicure verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
De Westzaanse Pedicure is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan
doordat De Westzaanse Pedicure is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of
onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik,
werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. De Westzaanse Pedicure is niet aansprakelijk voor
beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de praktijk.
Beschadiging en Diefstal
De Westzaanse Pedicure heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de
cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
De Westzaanse Pedicure meldt diefstal altijd bij de politie.
Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig
mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan De Westzaanse
Pedicure.
De Westzaanse Pedicure moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien
een klacht gegrond is, zal De Westzaanse Pedicure met een passende oplossing komen.
De passende oplossing kan nooit meer waarde hebben dan de betaalde behandeling.
De klacht is ongegrond als:
De cliënt andere producten heeft gebruikt dan door De Westzaanse Pedicure is geadviseerd.
De cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd.
De cliënt de verwijzing naar andere disciplines (waaronder huisarts, podotherapeut) niet
binnen twee werkdagen heeft opgevolgd.
De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde
normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft
vertonen, heeft De Westzaanse Pedicure het recht de cliënt toegang tot de praktijk te
weigeren zonder opgaaf van redenen.